قیمت و تعرفه طراحی سایت ۱۴۰۳

ویزون ، ارائه دهنده خدمات خلاق و متنوع طراحی سایت و اپلیکیشن

دسترسی سریع

چرا طراحی سایت امروزه مهم است ؟

از آنجایی که امروزه حجم بالایی از کسب‌وکارها به سمت فعالیت اینترنتی و ایجاد پلتفرم‌های اختصاصی حرکت نموده‌اند، تعرفه طراحی سایت به یکی از سوال‌های پرتکرار در میان صاحبان صنعت، تبدیل شده است. طراحی سایت حاوی پروسه‌ای طولانی بوده که بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود و حرفه‌های مختلفی را درگیر خود می‌کند.

با توجه به همین موضوع و نیز افزایش همه روزه تقاضا برای طراحی سایت‌، قیمت طراحی سایت بر اساس مولفه‌ها و ویژگی‌های مختلفی تعریف می‌شود‌ که در ادامه به ارائه توضیحات بیشتری در رابطه با این ویژگی‌ها و پارامترهای موثر در تعیین تعرفه طراحی سایت، خواهیم پرداخت.

خلاقانه شروع کنید !

متفاوت تر و خلاقانه تر از رقبایتان ظاهر شوید

بهینه شروع کنید !

با قیمتی مناسب و رقابتی در کنار شما هستیم

با کیفیت شروع کنید !

با بروزترین تکنولوژی های طراحی سایت

فاکتورهای موثر در تعیین قیمت طراحی سایت

طراحی سایت نیاز به توجه نسبت به برخی مولفه‌های ساختاری دارد تا سایتی که طراحی می‌شود، مناسب با نوع فعالیت خود باشد. این موضوع سبب شده تا سایت‌ها با محوریت متفاوت، دارای نیازهای ساختاری و ویژگی‌های منحصر به فعالیت و کارکرد خود باشند. اینجاست که می‌توانیم فاکتورهای موثر در تعیین تعرفه طراحی سایت را، به چند دسته تقسیم کنیم:

۱- نوع فعالیت سایت

طراحی سایت هم مانند هر فعالیت پروژه محوری، نیازمند توجه نسبت به برخی الزامات است که سبب ایجاد پایه‌های اصلی و طراحی یک قالب کلی می‌شوند. این دسته از اقدامات در فرایند طراحی سایت، می‌توانند برای سایت‌های مختلف، متفاوت باشند و در مواردی به طور جزئی وارد عمل شوند. به گونه‌ای که تنها برای یک نوع سایت مورد استفاده قرار بگیرند.

در مورد طراحی سایت، فاکتورهای مختلفی می‌توانند سبب تفاوت در نوع کاربری آن شوند. سایت‌ها با توجه به نوع عملکردی که دارند، می‌توانند خصوصیات و ویژگی‌های مختلفی داشته باشند که منحصر به حوزه فعالیت آن‌هاست. با این حساب، قطعا بین ملزومات طراحی سایتی چون سایت فروشگاهی، با انواع خبری، تفاوت‌های آشکاری مطرح خواهد بود.

در نتیجه تعرفه طراحی سایت‌ هم به این عامل بستگی پیدا می‌کند. چرا که ساختار این سایت‌ها از یکدیگر متمایز بوده و به همین دلیل فرایند طراحی سایت نیازمند زحمت متناسب با نوع آن خواهد بود. سایت‌های فروشگاهی، نیاز به طراحی بخش‌های مختلفی چون، سبد خرید، انواع دسته بندی‌های مربوط به محصولات، درگاه پرداخت اینترنتی، تبلیغات و مواردی از این قبیل دارند؛ در حالی که سایت‌های خبری، نیاز به بخش ولاگ‌، اخبار جدید و موارد دیگر دارند.

همین تمایز در ساختار، سبب تعریف قیمت طراحی سایت، متناسب با نوع و عملکرد آن شده است. در رابطه با این بخش از طراحی سایت، باید گفت که به واسطه برنامه نویسان، طراحی می‌شود. در نتیجه کدهایی که برای هر یک از این نوع سایت‌های نوشته می‌شود، متفاوت خواهد بود.

۲- خدماتی که توسط سایت ارائه می‌شود

سایت‌های مختلف، نیازمند ارائه خدمات و امکانات متنوعی هستند تا بتوانند به این وسیله رضایت کاربران خود را جلب کنند‌. این خدمات در وهله اول، به عنوان یک نیاز برای ادامه فعالیت سایت‌ها معرفی و شناخته می‌شوند. به طوری که وجود آن‌ها بخشی از قالب کلی سایت است و در صورتی که در فرایند طراحی سایت در نظر گرفته نشوند، ماهیت اصلی سایت از بین می‌رود. این موارد همان خدماتی هستند که بسته به عملکرد سایت و نوع آن، در نظر گرفته می‌شوند.

از آنجایی که هر سایتی می‌تواند خدمات و امکانات منحصر به خود را داشته باشد، قیمت طراحی سایت، به این موضوع تا حد زیادی وابستگی پیدا می‌کند. به طوری که سایت‌هایی با پیچیدیگی بیشتر در فرایند کد نویسی، قیمت بالاتری خواهند داشت. به همین دلیل اغلب سایت‌های فروشگاهی، قیمت بالایی دارند. چرا که امکانات و خدمات الزامی‌ای که برای این دسته از سایت‌ها در نظر گرفته می‌شود، عموما بیشتر از انواع دیگر است.

البته باید گفت که سایت‌های کاری و تحصیلی هم از این جهت در میان انواع فروشگاهی قرار می‌گیرند. علت این موضوع هم نیاز گسترده این دسته از سایت‌ها، برای تعریف بخش‌های مختلف است. هر یک از این بخش‌ها در قالب یک مسیر عمل می‌کنند که بسته به حوزه فعالیتی سایت، می‌توانند گستردگی به مراتب بالایی داشته باشند. از همین جهت، خدمات و امکانات اولیه، در میان پارامترهای موثر در تعیین تعرفه طراحی سایت قرار می‌گیرند.

۳- آپشن‌های اضافی

از جمله دیگر فاکتورهایی که می‌تواند تاثیر گسترده‌ای روی قیمت طراحی سایت داشته باشد، مربوط به آپشن‌های اضافی است. شاید شما هم با سایت‌های مختلفی روبه‌رو شده باشید که به دلیل وجود امکانات بسیار گسترده و متفاوت، توجه‌تان را به خود جلب کرده باشند یا سبب سهولت اجرای فرایندهای مختلف شده باشند!

این دسته از سایت‌ها، در طراحی خود، آپشن‌های اضافی‌ای را تعبیه کرده‌اند که سبب عملکرد منحصر به فرد آن‌ها شده و افراد می‌توانند از امکانات و ویژگی‌های به مراتب بیشتری برخوردار شوند. از آنجایی که تعریف آپشن‌های اضافی، چیزی بیشتر از نیاز و امکانات لازم برای فعالیت سایت هستند، نیاز به تعریف قیمت بیشتری دارند. به همین خاطر است که سایت‌های پیشرفته‌ای که امکانات بیشتری دارند، تعرفه طراحی بالاتری در مقایسه با انواع ساده‌تر دارند‌.

در رابطه با این دسته از امکانات هم باید افزود که تماما با استفاده از کدهای برنامه نویسی و ایجاد مسیرهای پیشرفته‌‌تر‌، طراحی و ساخته می‌شوند. به طوری که عموما نیازمند پیمودن پروسه طولانی در راستای به نتیجه رسیدن هستند‌. تعریف آپشن‌های بیشتر، حتی می‌تواند فعالیت سایت را برای صاحبان آن‌ها ساده‌تر کند‌. چرا که رسیدگی به سایت و ارائه پست‌ها، سهولت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

۴- ساختار گرافیکی سایت

سایت‌ها همواره به واسطه ظاهری که دارند، شناسایی می‌شوند. ظاهر سایت‌ها همان ترکیب المان‌های گرافیکی و ایجاد فرم‌های نوین است. در حقیقت بیشترین عاملی که سبب تمایز انواع سایت‌ها از یکدیگر می‌شود، مربوط به همین تفاوت‌های ظاهری است که توسط گرافیک دیزاینرها اعمال می‌شود.

ساختار گرافیکی خود شامل فرایند طولانی و پرزحمت دیگری است که بسته به نوع سایت و ویژگی‌های منحصر به فرد آن طراحی و انتخاب می‌شود‌. در نتیجه نمی‌‌توان به طور یکسان و از یک قالب برای طراحی ساختار بهره گرفت. به همین دلیل، علاوه بر اینکه نیاز به زمان جهت ارائه طرح و اجرا آن به مطرح می‌شود، بلکه هزینه طراحی سایت هم مطرح خواهد بود.

به طور کلی هر یک از این فاکتورها، می‌توانند در جایگاه خود تاثیرات گسترده‌ای در روند تعریف و تعیین تعرفه و قیمت طراحی سایت داشته باشند. همچنین برخی مولفه‌های دیگر وجود دارند که در میان پارامترهای مذکور قرار می‌گیرند که شاید تاثیرات جزئی یا حتی بیشتری داشته باشند.

انواع سایت

سایت‌ها بسته به حوزه فعالیتی خود، می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند که هر کدام دارای مسیرهای متفاوتی بوده و حتی به لحاظ ساختاری، ویژگی‌های متناسب با عملکرد خود را دارند. به همین دلیل این سایت‌ها در انواع مختلفی تقسیم می‌‌شوند که هر نوع می‌تواند ساختار گسترده و منحصر به خود را دارا باشد‌. از این رو در ادامه، نمونه‌هایی از انواع سایت‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند که می‌توانید با ویژگی‌ها و ساختار آن‌ها آشنایی پیدا کنید.

سایت‌های فروشگاهی

یکی از آشناترین انواع سایت‌ها، مربوط به سایت‌های فروشگاهی است که به دلیل کاربران بالایی که دارد، ویژگی‌های به خصوصی در مقایسه با انواع دیگر سایت‌ها پیدا می‌کند‌ سایت‌های فروشگاهی، حتی به لحاظ ساختاری هم متفاوت هستند و می‌تواننند دارای پیچیدگی‌های بسیاری باشند. حتما شما هم برای خرید انواع کالاهای مورد نیاز خود، به یکی از سایت‌های فروشگاهی مراجعه کردید.

از آنجایی که سایت‌های فروشگاهی کاربران و بازدیدکنندگان بالایی دارند، در وهله اول باید از نظر عملکرد و ظاهر، کاربرپسند باشند. این ویژگی از جهت نیاز برای معرفی سایت‌ها و تداوم فعالیت کاربران در آن‌ها اعمال می‌شود. به همین دلیل، هم در بحث برنامه نویسی و هم در بحث طراحی گرافیکی، نیاز به اجرای قوی مطرح می‌شود.

از طرفی هم یکی از عواملی که عامل جذب کاربران است، سهولت کاربرد به واسطه به کارگیری مسیرهای واضح است. به طوری که کاربران با هر میزان علم و در تمامی رده‌های سنی نوجوان و بالاتر از آن، بتوانند به راحتی از خدمات سایت شما بهره بگیرند. البته باید گفت که در بسیاری از انواع سایت‌های فروشگاهی، در نظر داشتن این مسائل با توجه به مخاطب هدف صورت می‌گیرد.

از دیگر ویژگی‌هایی که برای سایت‌های فروشگاهی مطرح می‌شود، سازگاری این دسته از سایت‌ها با انواع سیستم‌ها و گوشی موبایل است. این موضوع سبب افزایش سطح کیفیت سایت در جهت ارائه خدمات بهتر می‌شود. البته باید توجه داشت که این موضوع در رابطه با تمامی سایت‌ها صدق می‌کند و می‌تواند به عنوان یک ویژگی کلی در روند طراحی سایت معرفی شود.

کیفیت بالا در ارائه پست‌های تصویری و ویدئویی، فاکتور دیگری است که در رابطه با سایت‌های فروشگاهی، از اهمیت به مراتب بالایی برخوردار است و می‌تواند در میان اولویت‌های ایجاد یک سایت موفق، قرار بگیرد. این موضوع به دلیل حساسیت رنگ‌ها در ارائه کالاهای یک سایت است. چرا که کیفیت پایین، می‌تواند سبب تغییر رنگ تصاویر و اشتباه مشتریان شود.

در طراحی سایت‌های فروشگاهی باید از نظر مسیرسازی، از فرم‌های معمول استفاده شود تا مشتریان وارد چالش نشوند. این موضوع به دلیل افزایش سرعت مشتریان در فرایند انتخاب و خرید، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین باید گفت که خلاقیت و یا پیچیددگی‌های گمراه کننده، نمی‌توانند همواره مفید و موثر واقع شوند. بلکه در بسیاری از موارد، باید از قالب‌های استاندارد استفاده شود تا کاربر بتواند مسیر درست را تشخیص داده و به راحتی وارد فرایند خرید شود‌.

در مورد سایت‌های فروشگاهی، تعریف بخش مکالمه و ارائه پشتیبانی، می‌تواند مولفه دیگری باشد که در انواع سایت‌های خبری، نیاز چندانی برای آن‌ها مطرح نیست. این موضوع خود احتیاج به برنامه نویسی مرتبط دارد تا به این وسیله کاربران بتوانند با صاحبان سایت در ارتباط باشند و یا نظرات خود را مطرح کنند.

سایت منو

از انواع سایت‌هایی که امروزه به وفور طراحی می‌شوند و طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند، سایت‌های منو هستند که برای کافه‌ها و رستوران‌ها طراحی می‌شوند تا با یک اسکن ساده، افراد بتوانند وارد منو شوند. حتی در برخی موارد فرایند سفارش و پرداخت هم از طریق همین سایت‌ها انجام می‌گیرد که در این حالت انتخاب برای مشتریان ساده‌تر خواهد شد.

قطعا در بحث طراحی این نوع سایت‌ها، توجه به المان‌های گرافیکی و ترکیبات رنگی در بخش‌های مختلف که جزئی از طراحی UI آن هستند، از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود. در واقع سایت‌هایی که با مشتریان ارتباط مستقیمی دارند و بخشی از یک کسب ‌و کار هستند، حتی بیشتر از هر سایت دیگری دارای حساسیت نسبت به ساختار ظاهری خود می‌باشند. چرا که هدف این سایت‌ها ارتباط مستقیم با مشتریان بوده و تلاش در جلب توجه آن‌ها دارند.

قطعا با وجود این نیازها در طراحی سایت منو، هزینه‌ و قیمت طراحی سایت، به انواع جزئیات و خصوصیات آن‌ها بستگی پیدا می‌کند. به طوری که حتی فرایندهای مربوط به طراحی UI سایت هم بخشی از عوامل تعیین کننده تعرفه طراحی سایت هستند‌.

سایت‌های آموزشی

با توجه به شرایطی که طی سال‌های اخیر سبب گسترش کاربرد فضای مجازی و آموزش در سایت شد، سایت‌های آموزشی با ساختارهای متناسب این فرایند، به دنیای مجازی معرفی شدند. این دسته از سایت‌ها با توجه به نیازهای ساختاری متفاوت در جهت ایجاد میزکار و بخش‌های مختلف مربوط به ارائه دروس، از بسیاری از انواع سایت‌های دیگر، تمایز پیدا می‌کنند. به طوری که نیاز به طراحی UI و UX متناسب با عملکرد آموزشی خود دارند.

سایت‌های آموزشی هم در دسته انواع پربازدید قرار می‌گیرند که عموما کاربران ثابتی دارند. بنابراین به لحاظ طراحی UI، لازم است نسبت به مسئله مخاطب هدف، توجه شود. چرا که اغلب سایت‌های آموزشی برای موسسات مختلفی هستند که جهت آموزش به گروه سنی ویژه‌ای، فعالیت دارند. سایت‌های آموزشی، نیاز به تعریف مسیرهای مربوط به کاربران و نیز مدیران دارند. در این سایت‌ها کاربران نیاز به برقراری ارتباط با مدیران دارند.

ارائه صفحه چت، از جمله ویژگی‌هایی است که در رابطه با طراحی UX سایت‌های آموزشی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این موضوع سبب گسترش ارتباط کاربران با سایت شده و میزان بازدید را روزبه‌روز افزایش می‌دهد. البته صفحه چت تنها منحصر به سایت‌های آموزشی نیست! بلکه در هر سایتی می‌تواند به سبب افزایش میزان فعالیت سایت، سبب کیفیت و عملکرد بالای آن شود.

سایت‌های شرکتی

نمونه دیگری از سایت‌ها که امروزه برای بسیاری از کسب و کارها راه اندازی می‌شود، مربوط به انواع سایت‌های شرکتی است که به دلیل نوع فعالیتی که دارند، می‌توانند دارای ویژگی‌های متناسب با کاربری خود باشند. در واقع اغلب مشاغل دورکاری، با هدف ایجاد نظم و ارتباط موثر با کارکنان، سایت شرکتی دارند تا کارکنان بتوانند فعالیت خود را توسط صفحه مخصوص خود ارائه دهند.

طراحی سایت شرکتی، با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف، تاثیرات گسترده‌ای در عملکرد کسب و کارها خواهد داشت. به طوری که دیگر نیازی به حضور کارکنان نیست و در این حالت بهینه سازی رخ می‌دهد. به همین دلیل در حال حاضر، یکی از پرطرفدارترین سایت‌ها، مربوط به انواع شرکتی است. از این رو به وضوح می‌توان دریافت مولفه‌های مختلفی برای طراحی پنل این دسته از سایت‌ها تعریف می‌شود که سبب تمایز آن‌ها، از انواع دیگر هستند.

علاوه بر سایت‌هایی که تا اینجا مورد بررسی قرار گرفت، انواع مختلف دیگری هم وجود دارند که هر کدام بسته به ویژگی‌هایی که دارند، می‌توانند در قالب گونه‌ای متفاوت مورد بحث و بررسی قرار بگیرند. در هر صورت، این تفاوت‌ها است که سبب ایجاد انواع تعرفه طراحی سایت می‌شود‌‌.

نکات مهم در طراحی سایت

با توجه به مواردی که تا کنون در رابطه با انواع سایت گفته شد، باید در نظر داشت که هر یک از این انواع، خصوصیاتی دارند، که سبب ساختار متفاوت آن‌ها می‌شود. به طوری که در روند طراحی و ساخت این دسته از سایت‌ها، لازم است به طور جزئی به عملکرد آن‌ها توجه شود. زیرا در این حالت می‌توان خصوصیات متنوعی را در قالب سایت جایگذاری کرد که متناسب با عملکرد مختص آن باشد.

به همین دلیل سایت‌ها را در دسته بندی‌های مختلف قرار می‌دهند تا به این صورت، فاکتورهای به خصوصی برای هر دسته تعریف کنند. این موضوع در تعریف تعرفه طراحی سایت هم نقش گسترده‌ای ایفا می‌کند. به طوری که هر یک از انواع سایت‌ها، با توجه به قالبی که دارند و نیازهای برنامه نویسی و گرافیکی‌‌ای که پیدا می‌کنند، می‌توانند دارای قیمت UI و UX متفاوتی باشند. در مورد UI و UX، باید گفت که این دو مورد، همان قسمت از فرایند طراحی سایت هستند که به بحث برنامه نویسی و ساختار گرافیکی آن ارتباط پیدا می‌کنند‌.

به طوری که UI، بخش ظاهری سایت است و به کاربران اطلاعات قابل مشاهده را ارائه می‌دهد. به همین دلیل به آن طراحی رابط کاربر گفته می‌شود و مربوط به بخش گرافیکی است که شما مشاهده می‌کنید. این در حالی است که UX، به مسیرهای حاصل از کدنویسی ارتباط پیدا می‌کند و تلاش در ایجاد مسیرهای ساده و قابل دسترسی برای کاربران را دارد. به طوری که طراحی UI و UX هر سایتی، شامل دو مرحله کلی و متفاوت آن است و می‌تواند تمام آن را شامل شود.

با توجه به اینکه طراحی UI و UX برای هر سایتی متناسب با عملکرد آن است، قطعا تعریف قیمت UI و UX هم متناسب با همین موضوع صورت خواهد گرفت. به علاوه با توجه به فاکتورهایی که در ابتدای این مطلب گفته شد، تعیین قیمت طراحی سایت، می‌تواند شامل پیچیدگی‌های بسیاری باشد که در مواردی نمی‌توان از الگوهای ثابت کمک گرفت. چرا که لازم است پارامترهای مختلف را در میان فاکتورهای مورد بررسی قرار داد.

 

در حالت کلی، طراحی سایت به عنوان یک موضوع مهم در میان کسب و کارهای مختلف، می‌تواند پیچیدگی‌های محاسباتی بسیاری داشته باشد و زمان و زحمت بسیاری را به خود اختصاص دهد. در هر صورت، تمامی پارامترها،  در کنار یکدیگر قادر به تعیین قیمت طراحی سایت خواهند بود.